Nieuwe producten voor een vitale en smaakvolle toekomst
We zijn steeds structureler bezig met productontwikkeling. Sinds april dit jaar zijn we gestart met onze productontwikkelsessies. Elke twee weken komen collega’s van diverse afdelingen samen om nieuwe producten te ontwikkelen en bestaande categorieën continu te verbeteren. Met als doel? Smakelijke, vitale en duurzame producten creëren die onze gasten blij maken én het werk voor onze collega’s makkelijker maken.
Bij deze sessies betrekken we niet alleen collega’s van het servicekantoor, maar sluit ook onze Culinaire Garde aan. Deze club denkt vanuit hun voorliefde voor koken mee over de culinaire toekomst van Appèl. Zij staan namelijk dagelijks op de werkvloer en weten als geen ander wat wel en wat niet werkt. Denk bijvoorbeeld aan het testen van nieuwe producten en het aanleveren van waardevolle input.
Ik hoop met mijn inzet voor de Culinaire Garde een schakel te zijn van de werkvloer naar de tekentafel en het servicekantoor.
– Patricia Roggeveen, lid van de Culinaire Garde
Ons eerste eigen product: de Appèl pizzasaus
Op basis van deze productontwikkelsessies is ons eerste eigen product ontstaan: de Appèl pizzasaus! Sinds afgelopen 1 september is deze te bestellen vanuit alle locaties. Naast de heerlijke smaak hebben we ook rekening gehouden met het gebruiksgemak voor onze medewerkers. Waar tomatensauzen normaliter in potten of blikken zitten, hebben wij gekozen voor een spuitfles. Dit zorgt voor een gemakkelijker gebruik én maakt het product langer houdbaar. Een win-win situatie!
Bijdrage aan eiwittransitie door vegan cookie
Daarnaast zijn we ook druk bezig met de ontwikkeling van andere producten. Denk aan een vegan chocolate chip cookie. Een échte hardloper binnen de scholencatering. Samen met onze leverancier proberen we door middel van een vegan variant een mooie stap te zetten in de eiwittransitie, waarbij we de smaak zeker niet uit het oog verliezen! Mede dankzij de barcode op de verpakking zal dit nieuwe product ook de snelheid bij het afrekenen verhogen.
Eigen nootjesmix in ontwikkeling
Ondertussen zitten we ook middenin de testfase van onze eigen, zelf bedachte, nootjesmix. Hoe zorgen we namelijk voor een lekker tussendoortje, dat goed op smaak is, voldoende inhoud heeft, niet te prijzig is én een betere keuze is?
Hierin is het belangrijk voor ons om onze eigen medewerkers als eerste te betrekken in de testfase, waardoor we uiteindelijk een mooi Appèl-product aan kunnen bieden voor onze gasten. Eerder dit jaar vond er een medewerkersevent plaats voor onze managers en leidinggevenden. Daar werd het zakje volop getest. Uiteraard heeft onze Culinaire Garde ook weer meegekeken naar het product. Nu is het tijd om op meerdere locaties onze gasten te laten proeven en oordelen!
We blijven brainstormen, innoveren en testen om bij te kunnen dragen aan een gezond voedingspatroon voor alle generaties. Of het nu gaat om de middelbare scholieren of gasten in een bedrijfsrestaurant: samen zorgen we voor een vitaal en smaakvol menu!